کبوتر

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 343 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 14:12

استارلينک در اوکراين فعال شد

در طي حمله روسيه به اوکراين، اينترنت اين کشور نيز دچار اختلال شده و کاربران در اين کشور نمي‌توانند به راحتي به فضاي آنلاين دسترسي پيدا کنند.

همين امر سبب شد وزير تحول ديجيتال اوکراين نيز از ايلان ماسک بخواهد که اينترنت ماهواره‌اي استار لينک را در اين کشور فعال کند. همچنين ايلان ماسک به چنين درخواستي جواب مثبت داده و اينترنت استارلينک در اين کشور فعال شده است.

وزير تحول ديجيتال اوکراين نيز در طي چند ساعت اخير در صفحه توييتري خود چنين درخواستي را از ماسک کرده بود:

در حالي که تلاش مي‌کني در مريخ کلوني بسازي، روسيه در تلاش براي اشغال اوکراين است. در حالي که موشک‌هاي شما با موفقيت از فضا فرود مي‌آيند، راکت‌هاي روسي به غيرنظاميان حمله مي‌کنند. از شما مي‌خواهيم ايستگاه‌هاي استار لينک را براي اوکراين فراهم کنيد

فعالسازي اينترنت ماهواره‌اي استارلينک در اوکراين

s3_ebzj.jpg

ايلان ماسک در پاسخ به توييت ميخائيلو فدوروف، وزير تحول ديجيتال اوکراين از فعالسازي استارلينک در اين کشور خبر داده و گفته است ترمينال‌هاي بيشتري را به اوکراين نيز ارسال مي‌کند.

سرويس استارلينک اکنون در اوکراين فعال است. ترمينال‌هاي بيشتري در راه اين کشور قرار دارند.

همانطور که مي‌دانيد، براي دسترسي به اينترنت ماهواره‌اي استارلينک به تجهيزات ويژه‌اي يا گيرنده نياز است. به همين دليل ايلان ماسک علاوه بر اعلام فعالسازي سرويس اينترنت ماهواره‌اي اسپيس ايکس در اوکراين، از ارسال اين تجهيزات به اين کشور خبر داده است.

اينترنت در بخش‌هاي مختلفي از اوکراين تقريبا از دسترس خارج شده است و استارلينک نيز مي‌تواند افراد ساکن در اين مناطق را مجدد به دنياي آنلاين متصل کند.

درواقع اين فناوري مي‌تواند اينترنت را در مناطق دور افتاده در اختيار کاربران قرار دهد؛ هرچند که هزينه بالاتري نسبت به اينترنت عادي دارد.

اکنون بايد منتظر ماند و ديد اين فناوري چه برنامه‌هايي براي اوکراين دارد و ايلان ماسک از چه مسيري و تا چه زماني مي‌خواهد ترمينال‌هاي اينترنت ماهواره‌اي شرکت اسپيس ايکس را در اختيار کشور جنگ ‌زده اوکراين قرار دهد.

تاريخچه استارلينک

اسپيس ايکس براي نخستين‌بار در سال 2018 دو ماهواره‌ي مخابراتي با نام‌هاي تَن تَن A و تن تن B را براي آزمايش اينترنت ماهواره‌اي به مدار پاييني زمين نيز فرستاد. پس از انجام آزمايش‌هاي مختلف، اسپيس ايکس خط توليد ماهواره‌هاي خود را در ردموند واشينگتن راه اندازي کرد تا اولين محموله‌ي 60 تايي از ماهواره‌هاي استارلينک را در اواسط سال 2019 با نام v0.9 و يا نسخه‌ي نه دهم را به فضا پرتاب کند. درواقع اين دسته‌ي 60 تايي آزمايشي بود و اکنون از رده خارج شده است و به مرور زمان وارد جو زمين مي‌شود.

در کل تمام ويژگي‌ها و مشخصات ماهواره‌هاي استارلينک در وهله‌ي اول براي پايين آوردن قيمت نهايي ماهواره طراحي شده‌اند، نه انقلابي و اولين بودن. در حال حاضرنيز ماهواره‌هايي با فناوري‌هاي مشابه يا پيشرفته‌تر نسبت به استارلينک در مدار وجود دارند؛ اما هيچ‌ يک از آن‌ها ازلحاظ قيمتي قابل مقايسه با استارلينک نيستند. به عنوان مثال قيمت ماهواره‌هاي ايريديوم 5 ميليون دلار به‌ازاي هر ماهواره است؛ اين درحالي‌ است که قيمت تمام‌شده‌ي ماهواره‌هاي استارلينک 20 برابر ارزان‌تر و تنها برابر با 250 هزار دلار به ‌ازاي هر ماهواره تخمين زده خواهد شد.

براي نخستين‌بار در تاريخ، شرکتي فضايي در حال توليد ماهواره به‌ صورت انبوه در خط توليد کارخانه است. اين کار موجب مي‌شود هزينه‌ي نهايي ماهواره که تا پيش از اين به‌ صورت تکي و در شرايط لابراتواري ساخته مي‌شد؛ بسيار کاهش پيدا کند. در حال حاضر اسپيس ايکس ماهيانه 120 ماهواره توليد مي‌کند.

مکانيزم جدا شدن ماهواره‌هاي استارلينک از مرحله‌ي دوم موشک در مدار نيز منحصربه‌فرد است. تا قبل از ماهواره‌ها با استفاده از مکانيزم‌هاي فنري يا انفجاري پايروتکنيک از مرحله‌ي دوم موشک جدا مي‌شدند که پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد. اسپيس ايکس اما براي پياده‌ کردن ماهواره‌ها در مدار ابتدا مرحله‌ي دوم موشک را به‌ دور خود مي‌چرخاند و سپس با رهاسازي ميله‌اي که ماهواره‌ها را در کنار هم نگه ‌داشته است، هر 60 ماهواره را به‌ صورت يک‌جا در مدار رها مي‌کند. ماهواره‌ها سپس به دليل نيروي مرکزگراي ناشي از چرخش مرحله‌ي دوم، به آرامي از يکديگر جدا مي‌شوند.

برخلاف ساير ماهواره‌ها، ماهواره‌هاي استارلينک تنها در يک سمت خود پنل خورشيدي دارند؛ اما همين پنل به ‌قدري بزرگ است که مجموع مساحت آن‌ها در هر پرتاب 60 تايي، از مجموع مساحت پنل‌هاي خورشيدي ايستگاه بين‌المللي فضايي بيشتر است. استفاده از تنها يک پنل يکپارچه در يک سوي ماهواره يکي ديگر از تصميماتي است که به آسان‌سازي فرايند ساخت، سهولت باز شدن ماهواره در مدار و درنهايت پايين آمدن قيمت تمام‌ شده نيز کمک مي‌کند.

استارلينک براي ارسال و دريافت داده هم در ماهواره و هم در ديش سمت کاربر، از آنتن‌هاي خاصي به‌ نام آنتن آرايه فازي Phased Array Antenna استفاده مي‌کند. ويژگي جالب اين آنتن‌ها اين است که بدون نياز به چرخيدن فيزيکي، تنها با استفاده از قابليت برهم‌نهي امواج، مي‌توانند سيگنال ارسالي خود در باند فرکانسي Ku و Ka را در جهت‌هاي مختلف ارسال کنند.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

 

 

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 201 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:28

همه چيز درباره کليد برق هوشمند

 

 

کليد برق هوشمند يکي از تجهيزات پرکاربرد خانه هوشمند است به دليل تنوع بالاي اين تجهيزات در بازار هنگام انتخاب بايد به نکات مهمي توجه کنيد که در اين مقاله بيان شده

 

 

کليد برق هوشمند از جمله تجهيزات مورد استفاده در خانه هوشمند است. با توجه به اهميت نور و روشنايي در زندگي امروز ما، اين تجهيزات نيز از اهميت زيادي برخوردار بوده و به صورت گسترده مورد استفاده قرار مي گيرند. تنوع اين تجهيزات در بازار بسيار زياد است.

علاوه بر برندهاي متنوع خارجي، محصولات ايراني فراواني نيز به بازار عرضه شده اند. در اين مقاله به بررسي دقيق کليد برق هوشمند خواهيم پرداخت و نکاتي را که هنگام خريد بايد به آن دقت کنيد به شما يادآور خواهيم شد.

کليد برق هوشمند دقيقا چيست؟

قبل از هر چيز اجازه بديد ببينيم در مورد چه چيزي بايد صحبت کنيم. احتمالا تا بحال اصطلاح خانه هوشمند را شنيده ايد. در يک خانه هوشمند اغلب عمليات کنترلي به کمک يک اپليکيشن تلفن همراه انجام مي شود. بخش هاي مختلفي از سيستم هاي الکتريکي و تاسيسات يک ساختمان را مي توان به کمک اپليکيشن کنترل کرد.

از جمله اصلي ترين بخش هاي هر خانه هوشمند، کنترل هوشمند روشنايي است. براي کنترل روشنايي در خانه هوشمند دو راهکار وجود دارد. روش اول استفاده از کليد برق هوشمند و روش دو استفاده از رله هوشمند.

 بيشتر بخوانيد:  سيستم امنيتي و حفاظتي چيست    نصب خانه هوشمند     اسمارت سکيوريتي      شهر هوشمند

 

از جمله مزاياي استفاده از کليد براي کنترل روشنايي مي توان به قابليت کنترل محلي کليد اشاره کرد. علاوه بر اين کليد لمسي هوشمند به دليل ظاهر زيبايي که دارد نقش يک المان دکوراتيو را در خانه شما بازي خواهد کرد. کليد برق هوشمند را مي توانيد جايگزين کليد مکانيکي سنتي کنيد و از اين پس لامپ ها را با موبايل خاموش و روشن کنيد.

انواع کليد هوشمند

کليدهاي هوشمند را مي توان به روش هاي مختلفي دسته بندي کرد. ساده ترين روش، دسته بندي انواع کليد برق هوشمند براساس تعداد پل آن هاست. کليد هوشمند در انواع يک پل، دو پل، سه پل و چهار پل توسط اغلب توليدکنندگان روانه بازار شده است.

علاوه بر اين از توليدکنندگان از جمله خانه هوشمند گلدور کليد برق هوشمند را در انواع 6 پل و 8 پل نيز به بازار عرضه کرده اند. روش هاي ديگري نيز براي دسته بندي کليدها وجود دارد که در ادامه به بررسي آنها خواهيم پرداخت.

رنگ رويه کليد

رويه کليدهاي لمسي با رنگ هاي متنوع عرضه مي شود. توليدکنندگان مختلف طيف رنگي متفاوتي را براي محصولاتشان در نظر مي گيرند. رنگ هاي سفيد، مشکي و طلايي به صورت مرسوم براي رويه کليدها استفاده مي شود.

برخي از توليد کنندگان رنگ هاي ديگري را نيز به اين ليست اضافه کرده اند. همچنين تعداد کمي از توليدکنندگان از جمله خانه هوشمند گلدور، توانايي توليد کليد برق هوشمند با رنگ و طراحي سفارشي شما را دارند. در هنگام انتخاب رنگ کليد از هماهنگي آن با دکوراسيون داخلي خود مطمئن شويد.

جنس رويه کليد

براي رويه کليدهاي لمسي از مواد مختلفي استفاده مي شود. شيشه، چوب و پلکسي رايج ترين مواد مورد استفاده براي رويه کليد هستند. توليد رويه کليد از جنس شيشه و چوب، تکنولوژي پيشرفته تر و هزينه بيشتري را مي طلبد. به همين دليل اين کليدها قيمت بيشتري دارند.

رويه پلکسي در برابر خش بسيار اسيب پذير است. حتي گردگيري با يک پارچه کمي زبر مي تواند اثرات نامطلوبي بر روي آن داشته باشد. همچنين در صورتي که تمايل به استفاده از کليد برق هوشمند با رويه چوب را داريد، دقت کنيد که رويه کليد واقعا از جنس چوب طبيعي باشد. متاسفانه برخي توليدکنندگان از ام دي اف براي اينکار استفاده مي کنند.

مدار قدرت کليد را بررسي کنيد

برخلاف کليدهاي سنتي که ساختار بسيار ساده اي دارند، کليد برق هوشمند ساختار پيچيده اي دارد. اين کليدها از دو بخش مستقل مدار قدرت و مدار فرمان تشکيل مي شوند. مدار فرمان کليد وظيفه برقراري ارتباط با اينترنت و دريافت دستورات کاربر را بر عهده دارد. وظيفه کنترل جريان برق و روشن و خاموش کردن لامپ نيز بر عهده مدار قدرت کليد است.

براي مدار قدرت کليد لمسي نيز دو راهکار متفاوت وجود دارد. روش اول استفاده از تراياک است. اين قطعات الکترونيکي کاربرد راحتي دارند. حداکثر جريان عبوري از آن ها محدود است و همچنين در برابر نويز محيط بسيار آسيب پذيرند. برخي از توليدکنندگان از اين قطعات در مدار قدرت کليد لمسي استفاده مي کنند.

راهکار بهتر و حرفه اي تر استفاده از رله براي کنترل جريان در کليد برق هوشمند است. رله ها در برابر نويز آسيب پذيري بسيار کمي دارند. جريان قابل تحمل آن ها بيشتر است و در دراز مدت قابليت اطمينان بيشتري دارند. ذکر اين نکته ضروري است که جريان قابل تحمل رله هاي مختلف متفاوت است. هنگام خريد کليد لمسي حتما از کليدهايي که مدار قدرت آن ها رله دارد استفاده کنيد. همچنين حداکثر جريان قابل تحمل هر خروجي پارامتر مهم ديگري است که بايد به ان توجه کنيد.

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 194 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:18

نکات مهم نصب دوربين مداربسته اداري

نصب دوربين هاي مداربسته اداري براي امنيت و ايمني دارايي ها و پرسنل در محل کار ضروري است.
با در نظر گرفتن ماهيت نامعلوم دنياي مدرن، امنيت و محافظت از اموال و پرسنل بايد براي هر اداره‌ اي يک اولويت باشد.
البته دوربين هاي مداربسته اداري بايد به درستي و در جاي مناسبي نصب شوند تا اطمينان حاصل شود که به حريم شخصي پرسنل تعرض نخواهد شد.

 

دوربين هاي مداربسته مدرن داراي اندازه ها و انواع مختلفي هستند که هر يک ويژگي ها و قابليت هاي فراواني دارند. دانستن مواردي که بايد در زمان خريد دوربين هاي مداربسته اداري در نظر بگيريم باعث مي شود، محل کار از مزاياي کامل اين محصولات امنيتي جديد بهره مند شود.
سرمايه گذاري روي امنيت دفتر کار، تصميم مهمي است که نبايد سرسري گرفته شود.
در ادامه اطلاعاتي راجع به قانوني بودن نصب دوربين هاي مداربسته اداري، فاکتورهاي مهم در زمان انتخاب دوربين هاي اداري و بهترين مکان نصب آنها ارائه خواهد شد.

قانوني بودن نصب دوربين هاي مداربسته اداري

حفظ حريم شخصي، موضوع مهمي در جوامع مدرن امروزي به شمار رفته و کسب و کارها بايد آن را در نظر بگيرند.
در مورد دوربين هاي مداربسته امنيتي، تا زماني که نصب و جايگذاري آنها بر حريم شخصي افراد اثري نگذارد، منع قانوني نخواهد داشت. يکي از سوالاتي که کارفرمايان مطرح مي کنند اين است که آيا نصب دوربين هاي مداربسته اداري بدون اطلاع دادن به پرسنل، غيرقانوني است.

وقتي صحبت از نصب دوربين هاي مداربسته اداري براي ضبط صدا مطرح باشد، لازم است که رضايت پرسنل اعلام شود. محل کار اداري مي تواند با نصب اعلاميه هايي در سراسر ساختمان مبني بر اينکه مکالمات و حرکات افراد ضبط مي شود، مسئوليت قانوني آنها را محدود کند. دوربين هاي مداربسته امنيتي را نمي توان در اتاق هاي استراحت، سرويس بهداشتي و ديگر اتاق هايي که سطح مشخصي از حريم شخصي در آن ضروري است، نصب کرد.
بيشتر قوانين مربوط به حريم شخصي اجازه نصب و استفاده از دوربين هاي مداربسته امنيتي را در محل کار مي دهند که باعث مي شود از اموال مهم، حفاظت شده، امنيت پرسنل حفظ شده و از انجام وظايف روزمره توسط پرسنل اطمينان حاصل شود. اين مزايا يعني دوربين هاي مداربسته بايد اولويت سرمايه گذاري براي هر شرکتي باشد. لازم است در نظر داشته باشيم که حضور دوربين هاي مداربسته اداري مي تواند امنيت و حتي بهره وري را در يک محل کار، تا حدود زيادي ارتقا دهد.

دوربين هاي مداربسته مدرن داراي اندازه ها و انواع مختلفي هستند که هر يک ويژگي ها و قابليت هاي فراواني دارند. دانستن مواردي که بايد در زمان خريد دوربين هاي مداربسته اداري در نظر بگيريم باعث مي شود محل کار از مزاياي کامل اين محصولات امنيتي جديد بهره مند شود. سرمايه گذاري روي امنيت دفتر کار تصميم مهمي است که نبايد سرسري گرفته شود.

 

 

امنيت و بهره وري

تحقيقات نشان داده است که قرار دادن دوربين هاي مداربسته مي تواند از وقوع جرم جلوگيري کرده و افراد را مسئوليت پذير مي سازد. مجرمان از ورود به ساختمان هايي که از دوربين هاي مداربسته امنيتي استفاده مي کنند اجتناب کرده و مجموعه هاي آسيب پذيرتر را انتخاب مي کنند.
اين مي تواند براي ادارات و شرکت هايي که در محله هايي با آمار بالاي جرائم واقع شده اند مفيد باشد چون آنها را از تهديداتي مانند خرابکاري و سرقت مصون مي دارد.
ادارات و شرکت هاي بزرگ براي افزايش مسئوليت پذيري پرسنل خود از دوربين هاي مداربسته اداري استفاده مي کنند.
اين دوربين ها مي توانند به افزايش بهره وري پرسنل و انگيزه بخشي به آنها جهت انجام وظايف روزمره اي که بابت آن حقوق دريافت مي کنند، کمک کند.

 

نتيجه گيري

دوربين هاي مداربسته همواره به منظور حفظ ارزش هاي ادارات شامل امنيت پرسنل، امنيت اموال و همچنين کنترل پرسنل نصب مي شوند، بديهي است با نظارت محيط کاري راندمان پرسنل افزايش چشمگيري مي يابد و همچنين به واسطه ي انتقال تصوير، در هر لحظه و هر مکان از جهان، محيط کار را از طريق اينترنت کنترل و نظارت نمود .

https://justpaste.it/2pu42

https://anotepad.com/notes/whe2j75r

https://sphere.social/hello/blogs/view/273092

https://www.liveinteet.ru/users/preston_borup/post490334896/http://truehickman42.booklikes.com/post/4813224/

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 159 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:24

وقتي صحبت از سئو فني به ميان مي‌آيد، درک چگونگي کارکرد آن دشوار است. اما کسب دانش تا جايي که مي‌توانيم براي بهينه‌سازي وب‌سايت‌هايمان و دستيابي به مخاطبان بزرگ‌تر مهم است. يکي از ابزارهايي که نقش زيادي در بهينه سازي موتورهاي جستجو دارد، خزنده وب نيست.

در اين پست، ما مي آموزيم که خزنده هاي وب چيست، چگونه کار مي کنند و چرا بايد سايت شما را بخزند.

 

راهنماي رايگان: چگونه يک حسابرسي فني SEO را اجرا کنيم

خزنده وب چيست؟

خزنده وب - همچنين به عنوان عنکبوت وب شناخته مي شود - رباتي است که محتوا را در اينترنت جستجو و فهرست بندي مي کند. اساساً، خزنده‌هاي وب مسئول درک محتواي يک صفحه وب هستند تا بتوانند آن را هنگام درخواست بازيابي کنند.

 

ممکن است از خود بپرسيد "چه کسي اين خزنده هاي وب را اجرا مي کند؟"

 

معمولاً خزنده هاي وب توسط موتورهاي جستجو با الگوريتم هاي سئو سايت اصفهان خاص خود اداره مي شوند. اين الگوريتم به خزنده وب مي گويد که چگونه اطلاعات مرتبط را در پاسخ به يک پرس و جو پيدا کند.يک وب عنکبوت تمام صفحات وب را که در اينترنت مي تواند پيدا کند، جستجو (خزيدن) و دسته بندي مي کند و به آنها گفته مي شود فهرست بندي کند. بنابراين مي‌توانيد به يک خزنده وب بگوييد اگر نمي‌خواهيد صفحه وب شما در موتورهاي جستجو پيدا شود، آن را خزيد.براي انجام اين کار، يک فايل robots.txt را آپلود کنيد. اساساً، يک فايل robots.txt به موتور جستجو مي گويد که چگونه صفحات سايت شما را بخزد و فهرست کند.به عنوان مثال، اجازه دهيد نگاهي به Nike.com/robots.txt بيندازيم.

 

Nike robots.txt به خزنده وب آموزش مي دهد که چه چيزي را فهرست کند

نايک از فايل robot.txt خود براي تعيين اينکه کدام پيوندها در وب سايتش خزيده شده و ايندکس مي شوند استفاده کرد.فايل Nike robots.txt به خزنده وب دستور مي دهد تا هفت صفحه را خزيده و سه صفحه را غيرمجاز کند.اين براي نايک مفيد است زيرا برخي از صفحات اين شرکت براي جست‌وجو نيستند و لينک‌هاي غيرمجاز بر صفحات بهينه‌شده آن که به رتبه‌بندي آن‌ها در موتورهاي جستجو کمک مي‌کند، تأثير نمي‌گذارند.بنابراين اکنون که مي دانيم خزنده هاي وب چيست، چگونه کار خود را انجام مي دهند؟ در زير، بياييد نحوه کار خزنده هاي وب را بررسي کنيم.

 

خزنده هاي وب چگونه کار مي کنند؟

يک خزنده وب با کشف URL ها و بررسي و دسته بندي صفحات وب کار مي کند. در طول مسير، پيوندهايي به صفحات وب ديگر پيدا مي کنند و آنها را به ليست صفحاتي اضافه مي کنند تا در مرحله بعدي خزيدن شوند. خزنده هاي وب هوشمند هستند و مي توانند اهميت هر صفحه وب را تعيين کنند.

 

خزنده وب موتورهاي جستجو به احتمال زياد کل اينترنت را نمي خزند. در عوض، اهميت هر صفحه وب را بر اساس عواملي از جمله تعداد صفحات ديگر به آن صفحه، بازديد از صفحه و حتي اعتبار برند تعيين مي کند. بنابراين، يک خزنده وب تعيين مي کند که چه صفحاتي بايد خزيده شود، به چه ترتيبي بايد آنها را خزيد و هر چند وقت يکبار براي به روز رساني بايد خزيده شود.

 

 

به عنوان مثال، اگر صفحه وب جديدي داريد، يا تغييراتي در صفحه موجود ايجاد شده است، خزنده وب فهرست را يادداشت کرده و به روز مي کند. يا اگر صفحه وب جديدي داريد، مي توانيد از موتورهاي جستجو بخواهيد که سايت شما را بخزند.

 

هنگامي که خزنده وب در صفحه شما است، به کپي و متا تگ ها نگاه مي کند، آن اطلاعات را ذخيره مي کند و آن را براي گوگل فهرست مي کند تا کلمات کليدي را مرتب کند.

 

قبل از اينکه کل اين فرآيند شروع شود، خزنده وب به فايل robots.txt شما نگاه مي کند تا ببيند کدام صفحات را مي خزند، به همين دليل است که براي SEO فني بسيار مهم است.

 

در نهايت، هنگامي که يک خزنده وب صفحه شما را مي خزد، تصميم مي گيرد که آيا صفحه شما در صفحه نتايج جستجو براي يک پرس و جو نمايش داده مي شود يا خير. توجه به اين نکته مهم است که برخي از خزنده هاي وب ممکن است متفاوت از سايرين رفتار کنند. براي مثال، برخي ممکن است هنگام تصميم گيري در مورد اينکه کدام صفحات وب براي خزيدن مهم هستند، از عوامل مختلفي استفاده کنند.

 

اکنون که نحوه کار خزنده هاي وب را بررسي کرديم، در مورد اينکه چرا آنها بايد وب سايت شما را خزيدن کنند بحث خواهيم کرد.

 

چرا خزيدن وب سايت مهم است؟

اگر مي خواهيد وب سايت شما در موتورهاي جستجو رتبه بندي شود، بايد ايندکس شود. بدون خزنده وب، وب سايت شما پيدا نخواهد شد حتي اگر بيش از يک پاراگراف را که مستقيماً از وب سايت خود گرفته شده است جستجو کنيد.

 

به معناي ساده، وب سايت شما را نمي توان به صورت ارگانيک پيدا کرد مگر اينکه يک بار خزيده شود.

 

براي يافتن و کشف پيوندها در وب در بين موتورهاي جستجو، بايد به سايت خود اين توانايي را بدهيد که با خزيدن به مخاطباني که براي آنها در نظر گرفته شده است دسترسي پيدا کند - به خصوص اگر مي خواهيد ترافيک ارگانيک خود را افزايش دهيد.اگر جنبه فني اين گيج کننده باشد، متوجه مي شوم. به همين دليل است که HubSpot يک دوره بهينه سازي وب سايت دارد که موضوعات فني را به زبان ساده بيان مي کند و به شما آموزش مي دهد که چگونه راه حل هاي خود را پياده سازي کنيد يا با متخصص وب خود در مورد آنها صحبت کنيد.

 

چگونه و چرا سايت خود را خزيم

اگر سايت شما داراي خطاهايي باشد که خزيدن آن را دشوار مي کند، ممکن است در رتبه بندي SERP پايين بيايد. شما سخت روي کسب و کار و محتواي خود کار مي کنيد، اما - همانطور که در بالا ذکر شد - اگر سايت شما را به صورت آنلاين پيدا نکند، هيچ کس نمي داند چقدر عالي است.

 

يک ابزار خزنده مي تواند به شما در يافتن خطاهاي رايج و شناسايي مسائلي مانند موارد زير کمک کند:

 

پيوندهاي شکسته: وقتي پيوندها به صفحه‌اي مي‌روند که ديگر وجود ندارد، نه تنها تجربه کاربري ضعيفي را ارائه مي‌کند، بلکه مي‌تواند به رتبه‌بندي شما در SERP نيز آسيب برساند.

 

محتواي تکراري: محتواي تکراري در URL هاي مختلف، انتخاب نسخه مربوط به جستجوي کاربر را براي گوگل (يا ساير موتورهاي جستجو) دشوار مي کند. يکي از گزينه ها براي رفع اين مشکل، ترکيب آنها با استفاده از تغيير مسير 301 است.

 

عنوان صفحه: تگ هاي عنوان تکراري، از دست رفته، خيلي طولاني يا خيلي کوتاه همگي بر رتبه صفحه شما تأثير مي گذارند.

 

ابزار خزيدن وب منبع فرياد FrogImage

 

شما نمي توانيد مشکلات موجود در سايت خود را برطرف کنيد مگر اينکه بدانيد آنها چيست. استفاده از ابزار خزنده وب، حدس و گمان را از ارزيابي سايت شما دور مي کند.

 

انواع ابزارهاي خزيدن وب

ابزارهاي زيادي با ويژگي هاي مختلف در بازار وجود دارد که مي توانيد از بين آنها انتخاب کنيد، اما همه آنها به دو دسته تقسيم مي شوند:

 

دسکتاپ: اين ابزارها بر روي کامپيوتر شما نصب و ذخيره مي شوند.

 

Cloud: اين ابزارها از محاسبات ابري استفاده مي کنند و لازم نيست به صورت محلي در رايانه شما ذخيره شوند.

 

نوع ابزاري که استفاده مي کنيد به نيازها و بودجه تيم شما بستگي دارد. به طور کلي، انتخاب يک گزينه مبتني بر ابر امکان همکاري بيشتر را فراهم مي کند زيرا برنامه نيازي به ذخيره در دستگاه فرد نخواهد داشت.

 

پس از نصب، مي‌توانيد خزنده‌ها را طوري تنظيم کنيد که در يک بازه زماني مشخص اجرا شوند و در صورت نياز گزارش‌هايي توليد کنند.

 

مزاياي استفاده از ابزارهاي خزيدن وب

خزيدن صحيح سايت شما براي سئو ضروري است. علاوه بر تشخيص خطاهاي سايت، مزاياي استفاده از ابزار خزيدن وب عبارتند از:

 

1. بر عملکرد سايت تأثير نمي گذارد

خزنده هاي سايت در پس زمينه اجرا مي شوند و هنگام استفاده سرعت سايت شما را کاهش نمي دهند. آنها با کارهاي روزمره شما تداخل نخواهند کرد يا بر کساني که در حال مرور سايت شما هستند تأثيري نمي گذارند.

 

2. گزارش داخلي

اکثر خزنده ها داراي ويژگي هاي گزارش يا تجزيه و تحليل داخلي هستند و به شما امکان مي دهند اين گزارش ها را به صفحه گسترده اکسل يا فرمت هاي ديگر صادر کنيد. اين ويژگي باعث صرفه جويي در زمان مي شود و به شما اين امکان را مي دهد که به سرعت به نتايج مميزي خود بپردازيد.

 

3. از اتوماسيون استفاده مي کند

يکي از ويژگي‌هاي خوب خزنده‌هاي وب اين است که مي‌توانيد آهنگي را براي خزيدن سايت شما تنظيم کنيد. اين به شما اين امکان را مي دهد که به طور منظم عملکرد سايت را بدون نياز به کشيدن دستي گزارش خزيدن هر بار پيگيري کنيد.انجام مميزي منظم سايت با ابزار خزنده راهي عالي براي اطمينان از سلامت و رتبه بندي سايت شما آنطور که بايد است.

 

با خزيدن وب، دسترسي خود را افزايش دهيد

خزنده هاي وب مسئول جستجو و نمايه سازي محتواي آنلاين براي موتورهاي جستجو هستند. آنها با مرتب‌سازي و فيلتر کردن صفحات وب کار مي‌کنند تا موتورهاي جستجو بفهمند هر صفحه وب درباره چيست. شناخت خزنده هاي وب تنها بخشي از سئوي فني موثر است که مي تواند عملکرد وب سايت شما را به طور قابل توجهي بهبود بخشد.

https://www.twitch.tv/tahmikain3

https://www.deviantart.com/tahmikain3

https://www.zillow.com/profile/TahmiKain3

https://www.indiegogo.com/individuals/28600330

https://www.sbnation.com/users/TahmiKain3

https://www.4shared.com/u/3kHVPut0/TahmiKain3.html

https://www.liveinteet.ru/stat/parsianandishseo.ir/

https://justpaste.it/7t0gr

 

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:49

بازاريابي وابسته چيست (و چگونه شروع کنيم)

بازاريابي وابسته در سال 2021 چيست؟

به نظر ايده آل است، اينطور نيست؟ شما يک وب سايت راه اندازي مي کنيد، چند لينک وابسته اضافه مي کنيد و شروع به کسب درآمد غيرفعال مي کنيد که هميشه آرزويش را داشتيد.

بسياري از وبلاگ نويسان از اين راه درآمد بالايي دارند. به عنوان مثال، رايان رابينسون در سايت ryrob.com هر ماه پنج رقم ميانه به دست مي آورد.

با اين حال، وبلاگ نويسي تنها راه کسب درآمد از بازاريابي وابسته نيست. ميکروسايت‌ها، فهرست‌هاي ايميل و بازاريابي ويديويي تنها چند روشي هستند که مردم براي کسب درآمد آنلاين از آن‌ها استفاده مي‌کنند.

اگرچه همه افراد از بازاريابي وابسته شش رقمي نمي گيرند، اما مي توانيد از نکات و استراتژي هايي براي بهبود سايت خود و افزايش درآمد خود استفاده کنيد.

بازاريابي وابسته فرآيند کسب درآمد (کميسيون) است که هر بار که محصولات يا خدمات يک شرکت را تبليغ مي کنيد و فروش را انجام مي دهيد. شما فقط هر بار که فروش را انجام مي دهيد، حقوق دريافت مي کنيد، درست مانند يک نماينده فروش فقط کميسيون.

اکنون قبل از اينکه وارد بازاريابي وابسته شوم، اجازه دهيد به شما بگويم که چرا بايد به آن اهميت دهيد.

از زماني که هفته کاري 4 ساعته منتشر شد، به نظر مي رسد همه هدف يکساني دارند.

براي بيدار شدن در صبح، لپ تاپ خود را باز کنيد و به چيزي شبيه به اين نگاه کنيد:

راهنماي بازاريابي وابسته 2021

اين رويا است، درست است؟

هنگام خواب پول در بياوريد.

آماده بيشتر دانستن هستيد؟ بياييد با اصول اوليه شروع کنيم - چيست و چه کسي از آن استفاده مي کند.

بازاريابي وابسته چيست؟

بازاريابي وابسته به تبليغ محصولات ديگران در ازاي پورسانت کوچک براي هر فروش مي پردازد. احتمالاً در بسياري از وب‌سايت‌هايي که بازديد مي‌کنيد، عناويني با علامت «پيوند وابسته» يا «پست حمايت‌شده» ديده‌ايد. يا شايد قبلاً اولين قدم را برداشته ايد و در يک شبکه وابسته ثبت نام کرده ايد.

اگر در بازاريابي وابسته جديد هستيد، بياييد نحوه عملکرد آن را پوشش دهيم.

ابتدا، يک برنامه يا شبکه وابسته را پيدا کنيد که به آن علاقه داريد. به نماي کلي برنامه، از جمله نوع محصولات يا خدمات، روش هاي پرداخت، و کميسيون هايي که ارائه مي دهند نگاه کنيد.

اگر براي شما جذاب است، ثبت نام کنيد و منتظر تاييد پذيرش خود باشيد. سپس، شروع به ايجاد محتوا، اضافه کردن پيوندهاي سفارشي برنامه کنيد. اين پيوندها زماني را که يکي از کاربران شما خريدي انجام مي‌دهد، رديابي مي‌کنند و کميسيون کمي دريافت خواهيد کرد.

شما مي توانيد با شرکت هاي فردي يا شبکه هاي وابسته کار کنيد، جايي که ثبت نام کرده و برنامه هاي مورد علاقه خود را انتخاب کنيد. براي سهولت در انتخاب، برنامه ها به طور کلي به دسته بندي تقسيم مي شوند. پس از تأييد، شروع به تبليغ پيوندهاي وابسته خود در وب سايت خود، در خبرنامه ها، در رسانه هاي اجتماعي و هر جاي ديگري که مجاز به اشتراک گذاري پيوندها هستيد، کنيد.

هنگامي که به حداقل سطح پرداخت رسيديد، شبکه براي شما يک پرداخت ارسال مي کند. روش هاي پرداخت متفاوت است و معمولاً شامل پي پال، حواله هاي بانکي و چک مي شود.

بياييد نگاهي عميق تر به بخش هاي يک سيستم بازاريابي وابسته موفق بيندازيم.

بازرگان

گاهي اوقات به عنوان خالق، فروشنده، نام تجاري، خرده فروش يا فروشنده نيز شناخته مي شود. اين حزب است که محصول را ايجاد مي کند. اين مي تواند يک شرکت بزرگ مانند Dyson باشد که جاروبرقي توليد مي کند.

يا ممکن است يک فرد مجرد مانند ماريا کوز باشد که دوره هاي آنلاين را به کارآفرينان زن مي فروشد.

از کارآفرينان انفرادي گرفته تا استارت‌آپ‌ها تا شرکت‌هاي عظيم Fortune 500، هر کسي مي‌تواند تاجر پشت برنامه بازاريابي وابسته باشد. آنها حتي نيازي به مشارکت فعال ندارند. آنها فقط بايد محصولي براي فروش داشته باشند.

در دنياي وب سايت هاي مختلفي مثل در زمينه معرفي بهترين محصولات فعاليت مي کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

بازاريابان وابسته

اين حزب گاهي به عنوان ناشر نيز شناخته مي شود. شرکت‌هاي وابسته همچنين مي‌توانند از افراد مجرد تا کل شرکت‌ها متغير باشند. يک تجارت بازاريابي وابسته مي تواند ماهانه چند صد دلار کميسيون يا ده ها ميليون دلار توليد کند.

اينجا جايي است که بازاريابي اتفاق مي افتد. يک شرکت وابسته يک يا چند محصول وابسته را تبليغ مي کند و سعي مي کند مشتريان بالقوه را در مورد ارزش محصول تاجر جذب و متقاعد کند تا در نهايت آن را خريداري کنند.

اين را مي توان با اجراي وبلاگ بررسي محصولات تاجر به دست آورد. مثلا:

نمونه اي از يک وب سايت وابسته

همچنين مي‌تواند يک سايت کامل براي يافتن محصولات جالب مرتبط با موضوع خاص و تبليغ آن محصولات وابسته باشد.

نمونه اي از يک وب سايت وابسته

(به همين دليل است که I'm Breke يکي از محبوب ترين سايت هاي شبکه وابسته است)

مصرف کننده

مشتري يا مصرف کننده سيستم وابسته را به گردش در مي آورد. بدون فروش، هيچ کميسيوني براي تقسيم وجود ندارد و هيچ درآمدي براي تقسيم وجود ندارد.

شرکت وابسته سعي مي‌کند در هر کانالي که مناسب مي‌داند، براي مصرف‌کننده بازاريابي کند، خواه اين شبکه اجتماعي، بيلبوردهاي ديجيتال يا از طريق يک موتور جستجو با استفاده از بازاريابي محتوا در وبلاگ باشد.

مصرف کننده بايد بداند که بخشي از يک سيستم بازاريابي وابسته است. معمولاً يک سلب مسئوليت کوتاه مانند «اگر مواردي را در اين سايت خريداري کنيد، ممکن است کميسيون کمي کسب کنم. از اينکه از کار ما حمايت مي کنيد سپاسگزاريم.» خوبه.

مصرف کننده معمولاً قيمت بالاتري را به بازارياب وابسته نمي پردازد، زيرا هزينه شبکه وابسته از قبل در قيمت خرده فروشي گنجانده شده است.

https://www.blogtalkradio.com/hyehewitt7
https://www.viki.com/users/hyehewitt7_406/about
https://visual.ly/users/hyehewitt7/portfolio
http://www.wikidot.com/user:info/hye-hewitt
https://www.yelp.ca/user_details?userid=6u7Fh3NoXr_z3c9RRlJWgQ
https://infogram.com/untitled-chart-1hd12yxpgpovx6k?live
https://slides.com/hyehewitt7
https://500px.com/p/hyehewitt7?view=photos
https://www.mapleprimes.com/users/HyeHewitt7
https://www.reddit.com/r/business/Idea/ssua85/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%DB%8C%D8%A7%D8%A8/
https://www.cplusplus.com/user/HyeHewitt7/
https://8tracks.com/hyehewitt7
کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 433 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:33

در بسياري از مواقع آسيب هاي احتمالي در همان سال ابتدايي اتفاق مي افتد، هرچه زودتر اقدام به بررسي و رفع مشکلات کنيم دچار ضرر کمتري خواهيم شد. اين مطلب توسط تيم کارشناسي اکين نهال جهت بالا بردن سطح اطلاعت شما کشاورزان گرامي تهيه گريده است.

بررسي علل خشکيدگي نهال در سال اول

همواره باغداران اين تجربه را داشته اند که تعدادي نهال را به روش هاي مختلف بکارند و بعضا در سال ابتدايي رشد حداقل يکي از آنها دچار خشکيدگي شود در اين مقاله از سايت تخصصي اکين نهال اين موضوع را بررسي خواهيم نمود. پس با ما همراه باشيد.

سخن ابتدايي

احداث باغ يک سرمايه گذاري بلند مدت مي باشد که مستلزم کار،زمان و صرف هزينه نسبتا زياد مي باشد.بنابراين هرگونه غفلت يا اشتباهي که در شروع باغداري اتفاق افتد انعکاس آن تا پايان کار ادامه خواهد داشت.در نتيجه کارشناسان بايد کليه عوامل مساعدي را که پيشرفت و موفقيت کار را تضمين مي نمايد از همان اوان شروع کار مد نظر قرار دهند.

با توجه به اينکه در بازديد از باغات احداثي به موارد مختلفي از خشکيدگي نهالها برخورد مي کنيم،در اين مطلب سعي شده است دلايل احتمالي خشکيدگي نهالها در سالهاي اول بعد از کاشت و راههاي مقابله با آنها به اختصار بحث شود.

مهمترين دلائل خشکيدگي نهال و راه مقابله با آن

آبياري نامناسب يا کم آبياري ناخواسته

از انجائيکه آبياري از مهمترين فاکتورهاي موفقيت در استقرار باغات جديد مي باشد،با اين وجود به علت رعايت نکردن برخي نکات با وجود آبياري نهال خشک مي شود.از مواردي که در آبياري باغات تازه احداث بايد توجه نمود زمان آبياري نهال در صبح هاي زود يا به عصرها موکول شود.

اما مشاهده مي شود آبياري در وسط روز و در اوج گرما که نهال با پژمردگي موقت روبه رو مي باشد آبياري انجام مي گيرد نکته مهمي که بايستي توجه شود اين است که تاحد امکان از آبياري در اين زمانها جلوگيري شود يا آبي که براي هر نهال استفاده مي شود بايستي حجم زيادي را شامل شود،زيرا به نظر مي رسد يکي از عوامل خشکيدگي نهال مقدار کم آب آبياري در زمان نامناسب مي باشد که در اين شرايط باعث سوختگي نهال به علت گرماي آزاد شده مي شود.

مشاهده شده است در اراضي با بافت شني چنانچه آب مورد استفاده براي نهال در حدود 15 ليتر و کمتر و زمان آبياري نزديک به اواسط روز و بدون مالچ پاشي عرصه صورت گيرد به احتمال بالا نهال هاي فوق در عرض چند روز آثار خشکيدگي را نشان ميدهند بنابراين توصيه مي شود آبياري نهال ها در صبح و عصرها انجام شده و به هيچ وجه ميزان آب مصرفي از30 ليتر کاهش نيابد.

نهالهاي غير استاندارد

هرچند تا حد امکان سعي مي شود از نهال استاندارد در احداث باغات استفاده شود با اين وجود مشاهده شده در برخي موارد نهال هايي استفاده شده که از ريشه دهي خوبي برخوردار نبوده يا ريشه صدمه ديده است و به علت اينکه در احداث باغات بعد از کشت نهال آبياري صورت نمي گيرد در شرايط تنش هاي کوتاه مدت احتمال خشکيدگي نهال بالا مي باشد.

بخصوص در نهال هاي فندق بايد به اين مورد توجه شود.بنابراين در چنين شرايطي بايستي در هنگام کشت يا قبل از کشت نهال ها را به مدت چند ساعت در آب قرار داد تا کمبود آب ناشي از حمل و نقل و دپو نهال جبران شده و در مقابل تنش ها ي اوليه مقاومت نمايد و تا حد ممکن چند روز بعد از کشت اقدام به احداث تشتک و مالچ پاشي نمود.

آلودگي احتمالي نهال در نهالستان يا محل دپو نهال

در بيشتر منابع توصيه شده در زمان کشت نهال از محلول پراليناژ استفاده شود تا نهال ها ازآلودگي احتمالي ضدعفوني شده و تاحدودي مواد غذايي استارتر براي نهال فراهم شود.اين عمل همچنين سبب ترميم نقاط آسيب ديده از کندن نهال و هرس اصلاحي شود.اشاره شده است کود گاوي استفاده شده در محلول سبب توليد هورمون هايي ميشود که باعث ريشه دهي بهتر نهال مي شود.همچنين بايستي از آلوده نبودن ابزارهاي کاشت و هرس مطمئن بود.

بيماريها و آفات و تاثير بر خشک شدن نهال

ازمهمترين بيماري ها که سبب پوسيدگي طوقه نهال مي شود ميتوان به پوسيدگي فيتوفترايي و...اشاره نمود که باعث خشکيدگي نهال مي شوند.استفاده از محلول پراليناژ با توجه به قارچ کش استفاده شده در زمان کاشت براي ضد عفوني نهال و جلوگيري از بيماريهاي قارچي موثر مي باشد.از بيماريهاي گردو در زمين هاي شن زار و خشک پوسيدگي زغالي گردو مي باشد که باعث خشک شدن نهال مي گردد در اين عرصه ها تامين رطوبت و رعايت اصول باغباني مفيد مي باشد.

مهمترين آفتي که سبب خشکيدگي نهال مي شود کرم سفيد ريشه مي باشد که يا از قبل در زمين احداثي وجود داشته يا به علت استفاده از کود دامي پوسيده در زمان احداث باغ به عرصه منتقل مي شود.اين آفت سبب قطع ريشه نهال و درنهايت خشکيدگي آن مي شود.بنابراين رعايت نکات بهداشتي در استفاده از کود دامي عاري از آفات و بيماري در زمان احداث باغ و استفاده از محلول ديازينون در پاي هر نهال براي مبارزه با کرم سفيد توصيه مي شود.

ازعوامل ديگري که سبب خشکيدگي موقت نهال شود مي توان به حيوانات وحشي،ماندابي، بادهاي سرد و گرم،آتش زدن عرصه هاو... مي باشد که بايستي در هر مورد اقدام لازم را انجام داد.

نتيجه گيري

به هر حال اگر مسائل فني باغات در سالهاي اول حل شود شکي نيست که باردهي باغ تسريع گرديده و سرمايه گذاري،زودبازده و جواب گوي اهداف اقتصادي نيز خواهد بود. يکي از مراکز که امروزه پيشرفت بسيار بالايي داشته، همچنين به بحث مشاوره و راهنمايي و بالا بردن سطح دانش ميباشد سايت دانشکده کشاورزي ميباشد.

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 209 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:47

يعد النظام الغذائي أحد الأسباب الرئيسية التي تجعل الرجال يشعرون بالتعب والخمول أثناء النهار ، حيث يجب على الرجال استخدام بعض الطعام لتزويدهم بالطاقة وزيادة طاقتهم.

 

غذاء مفيد ومنشط للرجال

 

لقد تجاوزنا جميعًا الأيام التي نستيقظ فيها في الصباح نشعر بالخمول والخمول. على الرغم من أن هذا قد يكون بسبب عوامل مثل الوراثة والشيخوخة ، إلا أن النظام الغذائي هو بالتأكيد أحد العوامل الفعالة.

 

يلعب النظام الغذائي دورًا مهمًا في طاقتك اليومية. يستهلك العديد من الرجال مجموعة متنوعة من الأطعمة التي تجعلهم يفقدون الطاقة ويضطرون في النهاية إلى اللجوء إلى القهوة ومشروبات الطاقة ، ولكن مع ذلك ، لتغيير نظامهم الغذائي ، يجب عليهم التخلي عن مشروبات الطاقة.

 

الكربوهيدرات المعقدة ، مثل الحبوب الكاملة ، هي المصدر الرئيسي للطاقة في الجسم. سيساعدك تجنب الأطعمة التي تحتوي على نسبة عالية من السكر في الدم وتناول الأطعمة منخفضة نسبة السكر في الدم مثل الحبوب الكاملة على البقاء نشيطًا طوال اليوم ، كما أن تناول الفواكه والخضروات والبروتين مهم أيضًا لتحسين قوة ودعم جهاز المناعة.

يجب على الرجال تناول هذه الأطعمة لزيادة طاقتهم

 

لأن الرجال مشغولون طوال اليوم ويحتاجون إلى الكثير من الطاقة ، فإن تغيير نظامهم الغذائي سيساعد في تحسين مستويات الطاقة لديهم ، ولكن في بعض الأحيان قد يكون من الصعب ممارسة واتباع نظام غذائي صحي. لحسن الحظ ، في استمرار هذا القسم من Namnak ، واستجابة لطلب بعضكم ، تم تقديم مستخدمي الأطعمة الصحية التي يمكنك تضمينها بسهولة في نظامك الغذائي وحتى زوجتك لزيادة طاقتك وقضاء يومك أكثر انتعاشًا .

مكونات غنية بفيتامين د:

 

يعد التعرض لأشعة الشمس والسلمون والرنجة والسردين وزيت كبد الحوت والتونة المعلبة والروبيان وصفار البيض والفطر وحليب البقر وحليب الصويا وعصير البرتقال والحبوب ودقيق الشوفان مصادر جيدة لفيتامين د لتوفير الفيتامينات التي يحتاجها جسمك.

 

فيتامين د ضروري لصحة الهيكل العظمي والهيكل العظمي. الأشخاص الذين يعانون من نقص فيتامين (د) هم أكثر عرضة للإصابة بنوبة قلبية ، وأحيانًا تصل إلى 80?.

 

احصل على فيتامين د

الأطعمة التي تحتوي على المغنيسيوم:

 

المغنيسيوم معدن مهم يعاني الكثير من الناس من نقص فيه. أظهرت الدراسات أن الرجال عادة ما يعانون من نقص في المغنيسيوم ولا يتلقون سوى 80? من 400 ملغ من المغنيسيوم اللازم لهم يوميًا. لحسن الحظ ، هناك العديد من الأطعمة اللذيذة الغنية بالمغنيسيوم والتي تلبي حاجة الجسم للمغنيسيوم. البقوليات والشوكولاتة الداكنة والمكسرات والخضروات الورقية وغيرها من المصادر الغنية بالمغنيسيوم.

الأطعمة الغنية بفيتامين ب 12:

 

فيتامين ب 12 أو كوبالامين فيتامين حساس ومهم للجسم يشارك في إنتاج خلايا الدم الحمراء ويساعد على بناء واستقرار الحمض النووي. بعض الأدوية ، مثل الأدوية المضادة للسكري ، تمنع امتصاص هذا الفيتامين. يوجد هذا الفيتامين في الأطعمة مثل الحبوب الكاملة والأسماك واللحوم الحمراء والدواجن والبيض ومنتجات الألبان مثل الحليب والزبادي و ..

 

استهلاك الأسماك

الأطعمة الغنية بالبوتاسيوم:

 

لا يجب أن يكون الحصول على التغذية السليمة من خلال نظامك الغذائي أمرًا معقدًا. وجد الأطباء أن الرجال يستهلكون 60 إلى 70 في المائة فقط من احتياجاتهم اليومية من البوتاسيوم ، والتي تبلغ حوالي 4700 ملليجرام. يحتوي الموز على 400 مجم ونصف أفوكادو يحتوي على 500 مجم من البوتاسيوم. السبانخ المطبوخ والبروكلي المطبوخ والبطاطا والبطاطا الحلوة والفطر والبازلاء وغيرها من المصادر الغذائية الغنية بالبوتاسيوم.

الأطعمة التي تحتوي على اليود:

 

اليود معدن أساسي للجسم وضروري لوظيفة الغدة الدرقية المناسبة. الغدة الدرقية هي المسؤولة عن التحكم في النمو والتمثيل الغذائي. يمكن أن يسبب نقص اليود أعراضًا مثل التعب الشديد ، وارتفاع الكوليسترول ، والخمول ، والاكتئاب ، وتضخم الغدة الدرقية. أفضل طريقة للحصول على اليود هي زيادة تناول الحليب أو الأسماك. يمكن أن يكون تناول البيض والزبادي مفيدًا جدًا أيضًا.

 

استهلاك البيض

دقيق الشوفان أو دقيق الشوفان:

 

دقيق الشوفان هو أحد أفضل مصادر الحبوب الكاملة التي يمكنك تناولها في الصباح. استهلاك دقيق الشوفان ، بشرط عدم استخدام أي مواد مضافة ، يوفر جرعة صحية من الكربوهيدرات والبروتين ، كما أنه غني بالفيتامينات والمعادن التي تساعد في التمثيل الغذائي وإنتاج الطاقة.

ماء :

 

إذا كنت ترغب في تعزيز وظيفتك الجسدية والعقلية ، فأنت بحاجة إلى التأكد من أن جسمك رطب. تعتبر ممارسة النشاط البدني أمرًا مهمًا للغاية لأن جسمك يحتاج إلى الكثير من الماء. حاول اصطحاب زجاجة ماء معك طوال اليوم واشربها كلما شعرت بالعطش.

زبادي :

 

الزبادي هو وجبة خفيفة سريعة وممتازة وغني بالبروتينات والبروبيوتيك. يحتوي الزبادي على اللاكتوز (سكر في الحليب) والذي يتحول إلى طاقة. يتسبب هذا البروتين في زيادة الطاقة التي يسببها اللاكتوز لفترة طويلة.

الكينوا:

 

الكينوا طعام رائع حقًا لأنه يوفر بروتينًا نباتيًا كاملاً. وهي أيضًا كربوهيدرات معقدة مليئة بالألياف والكالسيوم والحديد والمغنيسيوم والبوتاسيوم. الكينوا مصدر صحي للبروتين يجب أن يتناوله كل فرد في نظامه الغذائي.

المكسرات:

 

اللوز والكاجو والجوز كلها أمثلة على المكسرات ، وإذا كنت قد قرأت عن المرطبات من قبل ، فهي تحتوي على الدهون الصحية والألياف والبروتين ومضادات الأكسدة والفيتامينات والمعادن. وخاصة اللوز الغني بالمغنيسيوم والمطلوب لوظيفة العضلات. تشير الدراسات إلى أن الأشخاص الذين يعانون من نقص المغنيسيوم يتعبون بسرعة.

 

أكل المكسرات

حمص:

 

حمص يصنع من البازلاء وبعض المضافات. الحمص صحي للغاية وغني بالبروتينات والكربوهيدرات الصحية والدهون الصحية. توفر هذه المغذيات الطاقة لفترة طويلة لأن البروتينات والدهون الموجودة فيها ، مثل الكربوهيدرات ، هي مصدر للطاقة.

الحمضيات:

 

تشمل هذه الفاكهة البرتقال والليمون والجريب فروت ، وهي غنية بفيتامين سي ومفيدة لمستويات الطاقة. الأشخاص الذين يعانون من نقص فيتامين سي يتعبون بسرعة. يساعد هذا الفيتامين الجسم أيضًا على إنتاج الأحماض الأمينية التي تنتج مواد كيميائية تنظم طاقة الجسم.

 

جريب فروت

بطاطا حلوة :

 

البطاطا الحلوة هي نشاء غني بالكربوهيدرات المعقدة. الكربوهيدرات المعقدة مصدر جيد للطاقة. إنها سلاسل سكر يمكن تحويلها بسهولة إلى طاقة عندما يهضمها الجسم ، لذلك تمنحك البطاطس الطاقة على المدى الطويل كما تجعلك تشعر بالشبع.

كرنب :

 

الملفوف غذاء نباتي رائع وغني بالفيتامينات والمعادن المفيدة للحفاظ على الطاقة ، كما أنه غني بالكالسيوم ويعزز نمو العظام والألياف الموجودة فيه تساعد على الهضم.

نصائح النظام الغذائي الرجالي الأخرى التي تمنحك الطاقة

تناول وجبة الإفطار دائمًا:

 

يتجاهل الكثير من الناس وجبة الإفطار لأنهم يدعون أنه ليس لديهم الوقت الكافي لتناولها أو أن بعض الناس لا يشعرون بالجوع في الصباح ويتناولون الغداء مبكرًا بدلاً من ذلك. ومع ذلك ، فقد ثبت أن تناول وجبة فطور صحية يقلل من الرغبة الشديدة في تناول الغداء وإعداد وجبات خفيفة صحية. إن تناول وجبة فطور غنية بالبروتينات والكربوهيدرات المعقدة يعزز عملية التمثيل الغذائي في الجسم ، ويحسن وظائفك العقلية في الصباح ، ويسمح لعقلك بحرق المزيد من السعرات الحرارية على مدار اليوم.

تناول وجبة خفيفة صغيرة في كثير من الأحيان:

 

يميل بعض الناس عادة إلى أخذ قيلولة بعد الغداء. هذا لأنك تستهلك الكثير من الكربوهيدرات والدهون والسكريات. كلما تناولت هذه الأطعمة أكثر ، زادت صعوبة هضمها ويجب على الجسم أن يعمل بجدية أكبر ليعمل بشكل صحيح. يرسل دماغك إشارات إلى الجسم للإبطاء والشعور بالخمول والتعب عند هضم الأطعمة الثقيلة والثقيلة. سيسمح تناول وجبة خفيفة لجسمك بهضم الطاقة بشكل صحيح والحفاظ على طاقتك طوال اليوم.

 

لذا ، إذا كنت تشعر بالتعب مؤخرًا ، فقد يكون تغيير نظامك الغذائي هو الطريقة الأسهل والأكثر فاعلية للشعور بالتحسن. بالإضافة إلى مزيج الأطعمة الصحية المذكورة أعلاه ، فإن تناول وجبات خفيفة وتناول وجبة الإفطار سيكونان بداية جيدة لك وسيوفران طاقة مستدامة لمواصلة اليوم.

 

منبع :

https://anieh.com/category/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a9/

http://gg.gg/xp4ho

 

https://bit.ly/3rb5AmT

 

https://sketchfab.com/JuanStewart4

https://www.allnumis.com/user/profile/juanstewart4

https://list.ly/juanstewart4/

https://gab.com/JuanStewart4

https://www.ulule.com/juanstewart4/#/projects/followed

https://justpaste.it/5o493

https://slides.com/juanstewart4

https://www.goodreads.com/user/show/146498728-juan

https://www.yelp.ca/user_details?userid=IxeDRR0Mrye4cYmkyYLdHg

https://www.cplusplus.com/user/JuanStewart4/

https://www.openstreetmap.org/user/JuanStewart4

 

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 177 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:33

پردازش تصوير دوربين مدار بسته (VCA ) به چه صورت است؟

Video content analysis يا به اختصار VCA، به توانايي تجزيه و تحليل خودکار تصاوير ويدئويي براي تشخيص و تعيين وقايع در يک زمان و مکاني اشاره دارد. قابليت پردازش تصوير دوربين مدار بسته داراي کابردهاي زيادي است. اصطلاحا به دوربين هايي که مجهز به اين قابليتند، دوربين هاي Smart گفته مي شود. در يک سيستم نظارتي خاص، دوربين مدار بسته با استفاده از فناوري VCA مي تواند افراد و يا ساير سوژه ها را با ويژگي هاي مشابه و در دوره هاي زماني خاص تشخيص دهد. با وجود اين قابليت کار براي اپراتور هاي دوربين مداربسته بسيار آسان تر شده و ديگر نياز نيست ساعت ها در تصاوير به دنبال اهداف يا سوژه هاي مورد نظر باشند. با دوربينهاي اسمارت اپراتور مي تواند تنها با يک کليک، تصاوير و موضوعات را رديابي کند.

 

 

مزاياي پردازش تصوير دوربين مداربسته

پردازش تصوير دوربين مداربسته داراي مزاياي بسياري همچون:

  1. صرفه  جويي در هزينه ها: با کمک اين قابليت حجم اطلاعات ذخيره شده به شدت کاهش مي يابد.
  2. صرفه جويي در زمان : جستجو و مشاهده تصوير موردنظر در بين تصاوير ضبط شده بسيار آسانتر خواهد شد.
  3. سرعت عمل بهتر: در صورتي که سيستم به صورت خودکار مورد مشکوکي را اطلاع دهد سريعتر از واقعه پيش آمده مطلع خواهيم شد.
  4. کنترل و مديريت فعاليت ها و رخداد ها: مي توان در زمان کمتري واقيع را کنترل و از بسياري از رخدادها جلوگيري کرد.

 

 

 

کاربرد هاي فناوري پردازش تصوير VCA

قابليت پردازش تصوير VCA در دوربين مدار بسته مجموعه اي از قابليت هايي است که در بسياري از کسب و کارها استفاده مي شود. در ادامه به اختصار به برخي از آنها اشاره مي کنيم:

  • قابليت تشخيص حرکت Motion Detection

Motion به معناي حرکت و Detection به معناي تشخيص است. با استفاده قابليت تشخيص حرکت در دوربين مداربسته مي توان حرکت انواع سوژه هاي مختلف را در تصوير تشخيص داد. اين قابليت مي تواند در صورت ورود فرد يا افراد غير مجاز به محل کار يا زندگي شما هشدارهاي لازم را بدهد. در حال حاضر اين قابليت در اکثر دوربين هاي مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه وجود دارد.

در اين بخش دوربين مداربسته در هر لحظه يک فريم را با فريم قبل و بعد خود مقايسه مي کند. بنابراين قادر به شناسايي ميزان تغيرات به وجود آمده و شناسايي حرکت است.

 

 

 

  • قابليت شمارش افراد People counting

قابليت شمارش افراد در دوربين مداربسته قابليتي است که با استفاده از آن مي توان اطلاعاتي را از تعداد افراد وارد و يا خارج شوند از يک مکان اداري تجاري را به دست آورد. همچنين از ديگر مزيت هاي اين فناوري مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • مشخص نمودن تعداد مشتريان يا بازديد کنندگان يک مرکز تجاري
  • ارزيابي و بهبود فعاليت هاي بازاريابي و تبليغاتي
  • بهينه سازي برنامه هاي مربوط به مديريت فعاليت کارکنان و عمليات روزانه
  • تجزيه و تحليل و به اشتراک گذاري آمار مربوطه

 

 

 

  • تشخيص نفوذ Intrusion Detection

براي صاحبان کسب و کار يا مديران مجموعه هاي بزرگ، همواره دغدغه حفاظت از اموال شان در برابر سارقين وجود دارد. با استفاده از قابليت تشخيص نفوذ در دوربين مداربسته شما مي توانيد از هرگونه ورود و خروج به دارايي هاي خود مطلع گرديد.

 

 

 

  • نقشه گرمايي Heat Map

با استفاده از نقشه گرمايي HEATMAP دوربين مداربسته مي توان ميزان تراکم جمعيت را در سرتاسر مکانمورد نظر تشخيص داد. اين قابليت کاربرد فراواني در مراکز تجاري و فروشگاه هاي بزرگ دارد و اطلاعات مفيدي را از نحوه پراکندگي و توزيع مشتريان در نقاط مختلف فروشگاه در اختيار مديريت مجموعه مي گذارد.

 

 

 

  • تشخيص پلاک

دوربين مداربسته پلاک خوان، مي تواند پلاک خودرو ها را حتي در هنگام حرکت شناسايي و ضبط کند. اين دوربين ها بسيار حرفه اي هستند و اين قابليت را دارند تا تصاوير را با جزئيات بالا در اختيار کاربر بگذارند.

 

 

 

  • تفاوت تشخيص چهره و شناسايي چهره در دوربين مدار بسته

در دوربين مداربسته دو نوع قابليت تشخيص چهره وجود دارد

  1. قابليت Face Detection يا تشخيص چهره
  2. قابليت Face Capture يا شناسايي چهره

قابليت Face Capture قابليت تشخيص چهره اشخاص است. اين قابليت بين چهره هاي مختلف تمايزي قائل نيست. اما تکنولوژي Face Detection يا شناسايي چهره، پيشرفته تر است. با کمک تکنولوژي Face Detection مي توان چهره هاي افراد متفاوت را شناسايي کرد. کاربر مي تواند از طريق شناسايي چهره فرد، او را رديابي و حتي از ورود فرد به مکاني جلوگيري کند. در صورتي که اين قابليت ويژگي در دوربينهايي که فقط داراي قابليت فيس کپچر امکان پذير نيست.

 

  • قابليت تعقيب هوشمند Smart Tracking:

يکي ديگر از قابليت هاي پردازش تصوير دوربين مداربسته تکنولوژي تعقيب هوشمند است. اين ويژگي در حفظ امنيت  اهميت زيادي دارد. بسياري از شرکت هاي سازنده در صدد ايجاد و ارتقا نرم افزارهايي مي باشند که امکان smart tracking را به کاربر بدهد. با کمک اين ويژگي دوربين حرکات مشکوک را شناسايي و فرد را دنبال مي کند. علاوه براين قابليت تعقيب هوشمند را مي توان براي اشياء و سوژه ها نيز به کار برد.

  1. https://hiktejarat.com/معرفي-نرم-افزار-ivms-4200/
  1. https://hiktejarat.com/دوربين-مدار-بسته-اسپيد-دام/
  1. https://hiktejarat.com/product/ds-2pt3326iz-de3/
  1. https://hiktejarat.com/ups-for-cctv/

 

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:44

تست فلوک Fluke دوربين مدار بسته

در سيستم هاي دوربين مدار بسته و شبکه اغلب مشکلاتي اعم از عدم کارکرد صحيح کابل هاي شبکه و وجود قطعي بر سر راه سيم کشي هاي انجام شده وجود دارند. براي اين منظور شرکت ها دستگاه هايي را با عنوان تستر ابداع نموده اند که با استفاده از آنها مي توان به عيب يابي کابل شبکه پرداخت و مشکلات پيش امده را حل نمود. يکي از انواع اين دستگاه ها مي توان به دستگاه تست فلوک Fluke دوربين مدار بسته اشاره نمود که در سال 1948 توسط شرکت Fluke به منظور ارتقا تجهيزات عيب ياب شبکه توليد گرديد.

 

 

 

 

تست فلوک چيست ؟

دستگاه هاي تستر با انواع ويژگي هاي مختلفي توليد مي شوند. هر کدام داراي وظيفه خاصي هستند و اطلاعات متفاوتي را در اختيار مصرف کنندگان قرار مي دهند. اما مهمترين اطلاعاتي که يک دستگاه تستر به کارشناسان نصب دوربين مداربسته مي دهد؛ تشخيص قطعي موجود در سيم کشي ها و اندازه و متراژ کابل هاست. از اين رو دستگاه تستر فلوک بهترين راه حل موجود براي انجام تعميرات منظم کابل کشي ها و تعمير کابل هاي قطع شده است.

انجام تستر فلوک باعث افزايش طول عمر تجهيزات شبکه شما، از قبيل سرورهاي شبکه، کارت شبکه، سوييچ ها، روترها، فايروال و دوربين ها و تجهيزات مخابراتي مي شود. بنابراين انجام تست شبکه امري ضروري مي باشد.

 

برترين ويژگي تست فلوک افزايش 33 درصدي بهروري شبکه با صرف هزينه اي اندک مي باشد

 

آموزش تست فلوک

ابتدا جهت تستر فلوک بايد نوع کابل را تعريف کنيد.  به عنوان مثال؛ Shielded يا Unshielded است. Cat6 است يا Cat6َA يا Cat7. سپس بايد تنظيمات لازم را روي دستگاه Set‌ کنيد. در پايان Test Limit را که آيا EIA / TIA است يا ISO (نوع استاندارد) را بايد تعيين کنيد.

 

 

 

انواع تست فلوک شبکه

به صورت کلي دو نوع تست کابل شبکه وجود دارد:

1- Channel Test ( تست چنل )

تست چنل نسبت به ديگر تست ها ساده تر است. در اين تست ابتدا دو سر کابل شبکه را به کيستون زده، سپس با استفاده از پچ کورد کابل ها را به دستگاه متصل مي کنيم سپس از کابل شبکه تست مي گيريم. با توجه به اينکه تست چنل، ساده تر از تست پرمننت است، در صورتي که کابل شبکه اي قادر به پاس کردن تست چنل باشد در اين صورت حتما تست پرمننت را هم پاس مي کند. اما برعکس اين قضيه ممکن است درست نباشد.

2- Permenant Test ( تست پرمننت )

نمونه کامل تري از تست چنل.  در اين تست بايد ابتدا کابل را به کيستون شبکه بزنيد و به وسيله ماژول هاي پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک است کابل را به دستگاه متصل کنيد و تست را انجام دهيم. به دليل استفاده از ماژول هاي پرمننت (که سخت ترين تست است) ديگر نيازي به ساير تست ها نيست. بنابراين اگر شبکه ي بزرگي داريد که حساسيت بالايي دارد توصيه مي شود از کابل هاي تست پرمننت در ساختار شبکه خود استفاده کنيد.

 

 

 

تحليل تست فلوک Fluke در دوربين مدار بسته

 

  • Wiremap :

از قابليت Wiremap مي توان در موارد متعددي استفاده نمود. اما عمده وظيفه آن تشخيص اشکالات فيزيکي موجود در سيستم کابل کشي است:

  • تست نحوه نصب سوکت ها در دو طرف کابل و اطمينان از صحيح بودن آن
  • برطرف نمودن مشکلات ناشي از ايجاد اتصال کوتاه بين دو يا چند رشته کابل
  • تشخيص احتمال وجود قطعي در يک يا چندين رشته سيم
  • تشخيص نحوه چيدمان صحيح رشته ها

 

 

 

  • Delay Skew :

تفاوت موجود ميان سريع ترين و کند ترين زوج سيم موجود در قابليت Propagation Delay  راDelay Skew مي نامند. اين عدد معمولا بين 30-25 Nanoseconds  برروي 100 متر کابل است.

 

  • Cable Length :

براي اندازه گيري طول کابل از عملکرد Cable Length استفاده مي شود. بدين ترتيب مي توان از استاندارد بودن اندازه طول کابل ها اطمينان حاصل نمود.

 

  • Propagation Delay :

براي اندازه گيري مقدار زماني که صرف ارسال يک سيگنال از يک سمت کابل به سمت ديگر مي شود مي توان از قابليت Propagation Delay استفاده نمود. اين مقادير بدست آمده با واحدهاي milliseconds nanosecond, picoseconds نمايش داده مي شوند.

 

  • Retu Loss :

نشان دهنده مقادير سيگنال برگشتي است که به فرستنده ارسال شده است. اين سيگنال برگشتي ناشي از اختلاف امپدانس (مقاومت) موجود ميان کابل يا کانکتور است که معمولا بر اثر عواملي همچون کشيدگي بيش از حد کابل يا معيوب بودن کانکتور به وجود مي آيد.

 

 

 

ساير ويژگي هاي تست فلوک:

از ساير اطلاعاتي که يک دستگاه تستر فلوک هايک ويژن به شما ارائه مي دهد مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • تست و کنترل دقيق عملکرد صحيح تجهيزات شبكه اعم از كابل، پچ كابل، پچ پنل، كي استون پريز
  • امکان تشخيص اصلي يا غيراصلي بودن تجهيزات شبكه مانند كابل، پچ كابل، پچ پنل، كي استون
  • قابليت ارائه گزارش از احتمال قطع يا ضعيف بودن نحوه اتصال رشته‌هاي كابل به كي استون
  • ارائه گزارش در صورت وجود نويز و نمايش محل دقيق آن در مسير كابل كشي
  • قابليت نمايش متراژ دقيق كابل هاي بکار رفته در سيم کشي
  • امکان عيب يابي و گزارش نقايص موجود در اتصالات پچ‌ پنل و كي استون
  • ارائه گزارش از وجود کشيدگي يا خميدگي بيش از حد در طول کابل ها و محل دقيق آن
  • تشخيص درصد خلوص مس بكار رفته در كابل شبكه
  • تست مقاومت و ميزان رسانايي كابل

 

https://tiamcctv.com/awb-in-cctv

https://tiamcctv.com/eoc-in-cctv

https://tiamcctv.com/installation-of-cctv-cameras-in-hotels

https://tiamcctv.com/senseup-technology-in-cctv

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:32

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی دندان بوده که نقش مهمی در زیبایی چهره و خنده‌های شما ایفا می‌کند. بر این اساس لازم است برای انجام ارتودنسی با مراجعه به یک دندان‌پزشک مجرب اقدام به این کار نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتودنسی نی نی سایت بپردازیم.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان را می‌توان نوعی درمان دانست که در دندانپزشکی رایج است. در این درمان معمولاً به‌وسیله یک سیم که به دندان‌ها متصل می‌شود مشکلات و ناهنجاری‌های دندان‌ها صاف شده و تمام آنها به حالت یکدست شده در می‌آیند.

به طور کلی در درمان ارتودنسی معمولاً یک سیم فلزی درون دهان و روی دندان‌ها قرار گرفته تا به مرور زمان دندان‌ها صاف و یکدست شوند. لازم است بدانید که درمان ارتودنسی توسط وسایل مختلفی انجام می‌شود که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد. اگر قصد انجام ارتودنسی و ایمپلنت را دارید ، لینک زیر می تواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

براکت؛ این نوع ارتودنسی که رایج‌ترین نوع آن می‌باشد به‌وسیله سیم‌کشی و نگین‌های براکت به دندان‌ها چسبیده شده و به نوعی در نقش دستگیره عمل خواهند کرد. انواع مختلف براکت به صورت فلزی، سرامیکی و پشت دندانی تولید می‌شوند.

اینویزیلاین؛ این نوع ارتودنسی نیز همانند سایر انواع آن بوده و دندان‌ها را به جایگاه مناسب‌تری هدایت خواهد کرد. این نوع ارتودنسی از جنس پلاستیک شفاف بوده تا در هنگام استفاده در دهان کاملاً نامشخص بماند.

هدگیر؛ این وسیله نیز بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار داشته است و وسیله‌ای بوده که روی سر افراد قرار می‌گرفته و از جلو نیز بوسیله یک حلقه فلزی دور دندان‌های آسیاب انداخته می‌شده است.

بایت پلیت؛ این نوع از ارتودنسی نیز برای حل مشکلات فک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این صورت که در هنگام بسته شدن دهان اجازه نمی‌دهد دهان بیش از حد باز شود.

فنر الاستیک؛ این وسیله نیز نوعی فنر فلزی بوده که به براکت دندان‌های آسیاب بالا و پایین متصل شده تا انحراف آنها را اصلاح کند.

هربست؛ این وسیله نیز معمولاً در زمان رشد اسکلتی در کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به اصلاح تناسب بین دندان‌های بالا و پایین کمک فراوانی خواهد کرد.

مراحل ارتودنسی دندان

همان طور که در بالا اشاره شد، ارتودنسی دندان یکی از روش‌های بسیار مهم برای درمان انحراف دندان‌ها بوده و سبب صاف شدن دندان‌ها و ایجاد ترکیب زیبا و شکیل در آنها خواهد شد. مراحل ارتودنسی دندان معمولاً به یک صورت انجام می‌شود، اما در افراد مختلف و با توجه به جنس دندان و تعداد آن‌ها و میزان بهم ریختگی فرم دندان‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. در اینجا به صورت اجمالی به مراحل ارتودنسی دندان اشاره خواهد شد.

در اولین مرحله دندان‌پزشک دندان‌های شما را مورد معاینه قرار داده و در صورت نیاز با انجام عکس‌برداری مشکل دندان‌های شما را مشخص نموده پس شیوه درمان و هزینه‌های آن را هم برای شما توضیح خواهد داد.

در مرحله بعد نیاز است تا وضعیت دندان‌ها و لثه‌های شما نیز مورد بررسی قرار گیرد. در واقع اگر لثه‌های شما دچار عفونت یا تحلیل رفتگی باشند ابتدا لازم است عفونت آنها درمان شده و سپس اقدام به ارتودنسی دندان نمایید. همچنین اگر دندان پوسیده‌ای داشته باشید نیز ابتدا باید آن را درمان نمایید.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

بعد از همه اینها لازم است بر اساس نوع ارتودنسی و جنس دندان‌های شما عمل درمان و سیم‌کشی را آغاز نماید.

ابتدا متخصص ارتودنسی نگین براکت را به چسب مخصوصی آغشته کرده و سپس از همان چسب به سطح دندان مالیده می شود. پس از آن نیز نگین براکت را روی دندان می‌چسباند. اگر نوع چسب از موادی باشد که حساس به نور هستند، متخصص ارتودنسی با تاباندن نور مخصوصی چسب را سخت‌تر می‌کند. این کار برای تک‌تک دندان‌ها انجام می‌شود. سپس بند ارتودنسی که یک حلقه فلزی پهن می‌باشد، دور دندان آسیاب بزرگ عقب دهان قرار گرفته و به دندان چسبانده می‌شود. لازم به ذکر است که سیم ارتودنسی به یک حلقه وصل می شود و سپس به دانه‌دانه نگین‌های براکت نیز متصل خواهد شد. اتصال این سیم معمولا از طریق شیاری صورت می‌گیرد که در نگین براکت قرار دارد.

زمان ارتودنسی چقدر است؟

همان طور که می‌دانید برای هر نوع درمان پزشکی نیاز به طی مدت زمان خاصی است. ارتودنسی نیز یکی از درمان‌هایی بوده که طول مدت آن با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌شود. برای مثال طول مدت درمان ارتودنسی با براکت به طور میانگین یک تا دو سال می‌باشد، با این وجود به هر میزانی که عمل ارتودنسی پیچیده‌تر باشد و یا به میزانی که دندان‌های شما از انحراف بالاتری برخوردار باشند، طول درمان نیز احتمالاً بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر در صورتی که در زمان کودکی عمل ارتودنسی پیشگیرانه یا همان مقدماتی انجام شده باشد، درمان آن در بزرگسالی هم سریعتر و هم با موفقیت بیشتری انجام می‌شود.

مراقبت از ارتودنسی

لازم به ذکر است برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن براکت نیز لازم است مراقبت بیشتری نسبت به مصرف خوراکی‌های سفت‌وسخت داشته باشید. مثلاً خوراکی‌هایی سفت مثل ته دیگ، هویج، سیب درختی، کلم بروکلی و غیر ممکن است باعث شکسته شدن یا کنده شدن براکت از دندان شده و یا موجب خم نمودن سیم ارتودنسی شوند. از سوی دیگر سعی کنید تا جای ممکن از جویدن برخی خوراکی‌های چسبناک که به دندان می چسبند مانند: آدامس، پاستیل، تافی و کارامل و از این قبیل خوراکی‌ها در تمام دوران ارتودنسی پرهیز نمایید و مراقبت های ارتودنسی را به خوبی انجام دهید. البته اگر از الانیر استفاده کرده اید می توانید آن را درآورید و سپس اقدام به خوردن کنید.

در صورتی که متوجه جدا شدن براکت از دندان تان شدید، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی خونسردی خود را حفظ نموده، سپس وضعیت را بررسی کرده و ببینید آیا سیم ارتودنسی هنوز به نگین براکت وصل است یا از آن جدا شده است. در صورتی که سیم هنوز اتصال داشته باشد می‌توانید موقتاً با کمی موم ارتودنسی، نگین براکت را به دندان خود بچسبانید و در اسرع وقت به پزشک حود مراجعه و با استفاده از چسب مخصوص آن را بچسبانید.

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:33

لینک دوستان

خبرنامه